HEMEN MAGAZİN İZMİR'E ABONE OL!

MAGAZİN -- 18 Ocak 2017

Arkas Koleksiyonu'nda Işığın Ustaları Arkas Sanat Merkezi'nde

Magazinizmir
Arkas Koleksiyonu, "Işığın Ustaları" ile 17 Ocak'ta İzmir Arkas Sanat Merkezi'nde düzenlenen açılışta sanatseverlerle buluştu.

Arkas Koleksiyonu, kısa sayılabilecek geçmişine rağmen pek az koleksiyonun kapsadığı olağan dışı çeşitliliğiyle her defasında birbirinden farklı temalarda sergiler hazırlanmasına olanak sağlıyor.

Arkas Sanat Merkezi'nde açılan 2017 yılının ilk sergisi "Işığın Ustaları"; tüm sanat severlereArkas Koleksiyonu’nda yer alan 80’e yakın seçme yapıt ile 18 Ocak-31 Mart tarihleri arasında Belçika resim sanatından zengin bir seçki tanıma fırsatı sunuyor.

Sergi açılışında konuşan Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, "Arkas Koleksiyonu'nun ağırlıklı olarak 19. Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyıl ilk yarısına odaklandı. Koleksiyonda Belçikalı sanatçıların hatırı sayılır ölçüde eseri var. Fransa’daki sanat akımlarını takip ederek kendi ülkelerine getirmişler ama taklit etmek yerine kendi yorumlarını ortaya koymuşlar. Bu sergide göreceklerimiz Paris’in gölgesi altında dikkatlerden kaçmış bir sanat ekolü. Halbuki Flaman resmi belki Fransa’dan da eskidir ve hep ışık olmuştur onlarda. Bu sergi ile bunları ortaya çıkartmak istedik" diye konuştu.

Serginin küratörlüğünü üstlenen Mireille de Lassus tablolar hakkında bilgilendirmede bulunarak,  "Sergi kapsamında 9 tanesi Théovan Rysselberghe eseri olmak üzere Léon de Smet’in 2 adet eseri ile Emile Claus’un 3 yapıtı, AnnaBoch, ModestHuys, Anna de Weert, JulietteWytsman tablolarının Noktacılık (Puantilizm) tekniğine özellikle yakın duyarlılıktaki eserleri görülüyor. Petrus Van Schendel’in gece kompozisyonları romantik duyguların örnekleri olarak, Karel Ooms’un oryantalist anlatımdaki başyapıt kompozisyonunun yanı sıra FirminBaes’in 11 adet eserinde ise pastel tekniğinin dayanılmaz zarafeti bu sergide vurgulanması gereken özelliklerdir. Sanatçıların doğum tarihlerinin de genel olarak XIX. yüzyılın ilk çeyreği ile XIX. yüzyılın son çeyreği arasında değiştiği dikkati çekiyor" dedi.

Yaşam ve Işık

Paris XIX. yüzyılda resim sanatının merkeziydi. Büyük ustalarla çalışmak isteyenler ile yeni gelişmelere ilgi duyanlar Avrupa’nın çeşitli yerlerinden Paris’e geliyorlardı. Akademik resme katkıda bulunan sanatçılar ile geleneğe karşı gelen, özgür ifade olanakları arayan sanatçıların arasında belirgin bir ayrım söz konusuydu. Yenilikçi sanatçıların çabaları farklı üslupsal gelişmelere yol açtı.

XIX. yüzyılda Paris’in sanat ortamı Belçikalı sanatçılar için de ilgi merkeziydi. Diğer taraftan Belçika’nın başkenti Brüksel’de de canlı ve enerjik bir sanat ortamı vardı. Resmi salon sanatına karşı yıllık fuarlar düzenlenir, ressamlar, yazarlar, şairler, kitap illüstratörleri ve besteciler yoğun sanatsal faaliyetlerini sürdürürlerdi. 1904’de George Morren ve Emile Claus öncülüğünde bir grup sanatçı "Yaşam ve Işık Grubu"nu (Vie et Lumiére) kurdular. Işığın etkilerini yansıtmak, onlar için araştırılması gereken temel konuydu. Kuzey resim geleneğinde önemli rolü olan ışığın, Flaman sanatçıları tarafından resmin merkezine alındığı görülür.

Victor Vasarely Türkiye Retrospektifi Sırada

Işığın Ustaları sergisini, Arkas Holding önderliği ile Türkiye’ye getirilen 2 Şubat- 31 Mart tarihleri arasında İstanbul’da Tophane-i Amire’de yapılacak ve 10 Nisan’da İzmir’e taşınacak olan Victor VasarelyTürkiye Retrospektifi sergisi takip edecek.

Çağdaş sanatın en önemli temsilcilerinden biri olarak kabul edilen Victor Vasarely (1906-1997), özellikle Op Art olarak bilinen modern sanat akımının kurucusu olarak, hem Avrupa’da hem de Amerika’da çok ünlü bir isim.


Arkas Sanat Merkezi; 1380 Sok. No.1 Alsancak-İzmir – 0232 464 66 00
Ziyaret; Pazartesi hariç, Salı-Pazar 10.00-18.00, Perşembe 10.00-20.00
 

FACEBOOK İLE BAĞLAN