HEMEN MAGAZİN İZMİR'E ABONE OL!

MAGAZİN -- 6 Temmuz 2015

Nefes Aldıran Organik Cennet Köşesi

Magazinizmir
İzmir'in Seferihisar ilçesinde bulunan Teos Village tatil köyü ezber bozuyor.

İzmir'in ilk "ekolojik tatil köyü" olma özelliğini taşıyan Teos, bilindik tatil anlayışına meydan okuyor. Organik ürünlerin yetiştirildiği tatil köyünde dut ağaçlarının altında yürüyüş yapabilir, eşsiz koy manzarasına karşı kahvenizi yudumlayabilir, meyve bahçelerinden meyve toplayabilir, kuş sesleriyle uyanabilir, berrak denizde yüzebilir, bütün stresinizi geride bırakabilirsiniz.. Osmanlı, Yunan ve Ege mutfağından nefis yemekler yemek de cabası.

Yaklaşık yirmi beş senedir aktif olan tatil köyünü artık Türkler işletiyor. Konsepti tamamen değişen köy, hem nefes aldıran hem de doğaya sarılacağınız tatil fırsatı sunuyor.
Yenilenebilir enerji kullanılan Teos, hayvanseverler için de ideal; köyde tavşan, ördek, kedi gibi birçok hayvan bulunurken müşteriler kendi evcil hayvanlarıyla da giriş yapabiliyor. Tatil köyünde stres atıp doğayla başbaşa günler geçirirken sebze tarlalarında ekin yapıp, ürünleri kullanarak yemek de yapılabiliyor. Teos'da görev yapan bütün personel bölge insanlarından seçilmiş deneyimli insanlardan oluşuyor. Otelin bütün birimlerinde özellikle Seferihisar ve Sığacık'tan, bölge halkını tanıyan personel hizmet veriyor..

Teos Village Genel Müdürü Uygar Çengel şunları dile getirdi;

Teos, uzun yıllar Fransızlar ve İngilizler tarafından işletildi. Bir senedir Türkler tarafından işletilen otel yirminci yaşını kutladı. Farklı konseptlerinin müşterileri cezbettiğini belirten işletmeci Uygar Çengel "Burası çok farklı, özel bir otel.Burada misafirlere tamamen organik ve ekolojik tatil satıyoruz. Türkiye'de bu konseptte bir otel olduğunu zannetmiyorum. Bu nedenle konseptimizi genişletmek istiyoruz. Avrupa pazarına ve iç pazara bu konsept ile açılmak istiyoruz. Yakın plan hedefimizde bu var" dedi.

Fosil Yakıta Düşman İşletme

'Ekolojik' olma özelliği ile dikkat çeken Teos Village hemen hemen bütün enerjisini güneşten elde ediyor. Fosil yakıt kullanmadıklarının altını çizen Çengel "Bizim için en önemli nokta bu. Hiç fosil yakıt kullanmıyoruz. Otelin birçok yerinde de kendi bitkimizi, sebzemizi, meyvemizi yetiştiriyoruz. Büfelerimizde bu ürünleri kullanıyoruz. Bütün bu farklar müşterilerimizin doğal bir köyde keyifle tatil yapmalarını sağlıyor"

Teos'la, Devasa Otellerin Geleneği Bozuluyor

Teos'ta tarım ilacı ve suni gübre kullanmadıklarını vurgulayan Çengel, organik ürün üretmelerinin özlelikle Alman müşterilerin dikkatini çektiğini söyledi. Çengel "Ürünlerimiz tamamen organik oluyor. eni trend bu olacak. Devasa oteller, çok büyük büfeler, fabrika gibi tesisler artık ilgi çekmiyor ve kimse gitmek istemiyor. Daha butik, doğa ile dost, doğaya saygı duyan oteller revaçta. Avrupalılar bu konsepte değer veriyor. Ülkemizde de ekolojik turizme, doğaya saygı duyan bir kitle var. Her geçen gün gelişiyor. Ayrıca otelimizde bulunan organik shop'da tarlalarda üretilen organik ürünler ve zeytinyağı da sergilenip satışa sunuluyor" dedi.

Teos'a Kardeş Geliyor

Uygar Çengel, Teos'un arka tarafında 33 dönüm daha arazilerinin olduğunu ve bu kış otelin devamının bu araziye yapılacağını belirtti. Aynı konseptin yeni otelde de uygulanacağını söyleyen Çengel "Bu konsepti tamamen orada da yapacağız. Şu an 158 odamız mevcut; bu sayıyı 250'ye çıkartacağız. Daha fazla insana hitap eden bir kapasite sağlayacağız. Misafiri buraya getirip yaşatabilmek lazım. Sonuçta biz bir hayal satıyoruz. Misafirlerin buna inanması lazım. Ağızdan yapılan reklam çok daha etkili oluyor aslında. Biz de bu anlamda daha fazla insana ulaşmak farklı tatil fırsatı sunmak için birebir görüşmeler yapıyoruz. Böylelikle interaktif iletişim ile tanıtımımız daha güçlü oluyor" şeklinde konuştu.

Nisan ayında sezonu açtıklarını belirten Çengel "Büyük ve resmi organizasyonlara da ev sahipliği yapıyoruz. Avrupa Genç Parlamenterler Birliği'nin bir organizasyonu burada oldu. Çok memnun kaldılar. Şu ana kadar gayet iyi gidiyor. Burayı daha önce yıllarca yabancılar işlettiği için özellikle İzmirliler oteli bilmiyor. Ancak yavaş yavaş öğreniyorlar diyebilirm. Bir gelen bir daha geliyor. Bu da bizi mutlu ediyor" dedi.