HEMEN MAGAZİN İZMİR'E ABONE OL!

MAGAZİN -- 5 Ağustos 2016

Alaçatı'nın Gözdesi Çiprika'da Yeni Nesil Görev Başında

Magazinizmir
Alaçatı'da doğup büyüdüğü evi bundan 10 yıl önce doğal yapısını bozmadan butik otele dönüştüren çeyrek asırlık turizmci Mehmet Hilmi Güner bayrağı oğlu Rahmi Güner’e devretti.

Çeşme Altın Yunus Otel’de 21 yıl çeşitli kademelerde görev yaptıktan sonra emekli olan Mehmet Hilmi Güner’in 2006 yılında baba evini 8 odalı Çiprika Butik Otele dönüştürdü.

Çiprika’da Alaçatı’nın doğal kültürüne uygun işletmecilik anlayışına devam edeceklerini söyleyen Rahmi Güner, "10 yıldır doğal formumuzu koruyoruz. Misafirlerimiz bizi bu otantik yapımızdan dolayı tercih ediyorlar” dedi. 8 odalı bir butik otel oldukları için zaman zaman konaklama taleplerine olumlu yanıt veremediklerini belirten Güner, "Biz oda sayımızı artırmak, daha fazla para kazanmak için evimizin ve bahçemizin doğal yapısını bozmak istemiyoruz. Alaçatı’nın doğal yapısına uygun pansiyon işletmeye devam edeceğiz. Çiprika’yı büyütmemiz için zaman zaman önerilerde bulunanlar oluyor. Bize diyorlar ki bahçe duvarını yıkalım; binayı buraya kadar çekelim, oda sayısını arttıralım. Biz kabul etmiyoruz. Çünkü bu duvar daha ben yokken, babamın çocukluğundan beri var. Bundan sonra da olsun istiyorum. Bahçedeki asmalar da öyle. Bundan sonra da aynen koruyacağız. Oda sayısını arttırmak için bahçenin formunu bozamayız" dedi.

Alaçatı’nın Dokusunu Korumaya Dikkat Ediyoruz

Çiprika’da konuklara sadece kahvaltı servisi verildiğini belirterek, amaçlarının Alaçatı’nın dokusunu korumak ve paylaşıma katkı sağlamak olduğunun altını çizen Güner; "Biz müşteriyi otele hapsetmiyoruz. Müşteri çarşıya gidiyor. Oradaki restoranlarda yemek yiyor. Dönüşünde alışverişini yapıyor. Alaçatı’nın sokaklarını geziyor. Alaçatı’yı yaşıyor" diye konuştu.